CARRIE (Stephen King) - recenze

Originál: Carrie
Vydáno v Česku: 2013/12 (3. vydání)
Nakladatel: Beta - Dobrovský
Počet stran: 174

Anotace:

Stephen King patří k nemnoha autorům, kteří na sebe nejen upozornili hned svou hororovou prvotinou (Carrie je z roku 1973), ale jejichž věhlas od té chvíle neustále narůstal. Román nazvaný podle hlavní hrdinky zasadil spisovatel do prostředí amerických teenagerů v poklidném městečku Chamberlain. Nešťastné neatraktivní Carrie se spolužáci smějí a doma ji krutě trýzní její vlastní matka, náboženská fanatička. Tyranizovaná dívka se rozhodne za své trápení krutě pomstít. Využije k tomu své nečekaně objevené paranormální schopnosti... Přetrhá dráty vysokého napětí, zvedne do vzduchu kostelní lavice, nechá vybuchnout benzinovou pumpu, spustí na střechy ničivý déšť kamenů, zboří domy, způsobí neuhasitelné požáry… Carriin vzrušující příběh vytvořený autorovou bezbřehou fantazií vyústí v děsivou tragédii, ba spíše apokalypsu.

MŮJ NÁZOR:

V první řadě, proč jsem se rozhodla knihu číst?? Už několik let jsem o ní věděla, ale moc mě nelákala kvůli mé bojácné povaze :-). Nakonec jsem si knihu pořídila díky projektu na fb (Čti jako Rory - https://www.facebook.com/%C4%8Cti-jako-Rory-1280624271952785/?fref=ts), kterou založila http://dajushbooks.blogspot.cz/. Tak jsem se do knihy dala.... a těšila jsem se, jak se budu bát s náhradním prádlem po ruce :-).
Očekávala jsem opravdový psycho horor, ale bohužel mě příběh zklamal. Autor ve svém díle spíše rozebíral psychologii postav. Už na začátku se mi znechutila Carriina matka - totální náboženská fanatička, která ještě k tomu svoji dceru bije, zavírá ji do komory jako pokání za své hříchy atd. No....hrůza, zrovna toto jednání nemám moc ráda. Tím nechci budoucí čtenáře odrazovat od čtení této dobře napsané knihy. Jedná se jenom o můj názor a zrovna toto týrání mi nesedí, ale svoje místo zde má.
Ale abych jenom nekritizovala. Celkový příběh šikanované dívky nebyl vůbec špatný, ani rozebírání jejích paranormálních schopností, což autor dobře pojal s vloženým pozdějším vyšetřováním záhady apokalypsy v městečku Chamberlaine apod.
Kniha měla pouhých 171 stran, ale mě trvalo skoro přes týden ji dočíst. Od tohoto autora se mi více líbila jeho jiná kniha s názvem Pod kupolí. Jinak se mi kniha dobře četla. Po stránce jazykové nebyla vůbec složitá, ale co mě hodně zklamalo, bylo to, že jsem se nebála :-( a u knížky jsem se chvílemi trochu nudila.

Hodnocení: 3/5

Kniha byla kvalitně napsána a je vhodná pro lidi, kteří mají rádi fanatismus a paranormální schopnosti.

Četli jste tuto knihu? Budu ráda za Váš názor :-)